חדשות ועדכונים

הירשמו לניוזלטר שלנו

תרגילי כושר על מזרן הפעילות

תרגילי כושר לתינוקות

סביבה עם גירויים מנטאליים ופיזיים עוזרת לתינוק להתפתח בצורה תקינה ובריאה. בשנים הראשונות לחייו מפתח התינוק תנועות מולדות, כמו זחילה, עמידה, ריצה וקפיצה. התפתחות מוטורית כזו היא רציפה ומתרחשת בהתאם לציוני דרך הנקבעים בהתאם ללוח הזמנים הביולוגי. יחד עם זאת, תרגילי כושר לתינוקות יכולים להעשיר את עולמו של הילד ולתרום לסיפוק גם אצל ההורים. הדבר החשוב ביותר הוא לבצע את התרגילים תוך שמירה על הוראות הבטיחות ובאמצעות העזרים המתאימים. מומלץ לערוך את התרגילים על מזרן פעילות לתינוק ולהשתמש בתנועה כאמצעי להרגעה ופיתוח ביטחון.

מזרן פעילות לתינוק איכותי מציע יתרונות חשובים עבור הורים המעוניינים לבצע תרגילי כושר יחד עם הילד. נוח מאוד לבצע עליו את התרגילים ולהשתמש בו לאורך שעות ארוכות. זהו מזרן עמיד המיוצר על פי תווי תקן וקריטריונים מחמירים מאוד. המזרן אידיאלי עבור התינוק וההורים כאחד. בניגוד למשטחים קשים או רכים מדי, עובי המזרן ורמת הצפיפות שלו נבחנת בתנאי מעבדה וזוכה לפיקוח מטעם רופאים ואנשי מקצוע. בנוסף, מזרן איכותי ונוח יגדיל בהכרח את מספר שעות האימון והכושר.
 

תרגילים עבור התהפכות תינוקות

התרגילים הבסיסיים משפרים את היכולת לשנות את מנח הגוף משכיבה על הגב לשכיבה על הבטן, ולהיפך. תרגילי התהפכות אלו מבוצעים על מזרן פעילות לתינוק בממוצע בגיל 4-5 חודשים. ברוב המקרים התינוק מגיע להתהפכות ראשונה על ידי הטיית פלג הגוף העליון והראש הצידה, עד כדי העברת המשקל. יש להישמר עם השלב הזה על מנת מהתינוק לחבוט את ראשו ברצפה.

בין התרגילים המהווים תנאי מקדים להתהפכות נכונה ניתן למנות שכיבה נוחה על הבטן, הגב והצדדים, זקיפת ראש וגב בשכיבה על הבטן ומנח נכון של המרפקים מתחת לבית החזה. גם הרמת הרגליים למעלה היא פעילות אטרקטיבית עבור תינוקות על מזרן פעילות, כאשר עם הזמן ניתן להוסיף תרגילי העברות משקל מצד לצד, רוטציות במותן ומעבר קו אמצע.
 

תרגילים לעידוד זחילה

תרגילי כושר לתינוקות עוזרים גם בעידוד שכיבה ומעבר למצב זחילה. יש כמה סוגי זחילה אופייניים בהתפתחות התינוק, כגון זחילת גחון, זחילת שש וזחילת דב. על מנת לעודד זחילת גחון ניתן לפרוש מזרן פעילות ולהשכיב את התינוק על הבטן. לאחר מכן יש לכופף רגל אחת ולהשאיר את הרגל השנייה ישרה. השלב הבא הוא דחיפה של עקב התינוק עם כף היד בעדינות, כדי לגרום לו להתקדם. כפות ידיו של התינוק צריכות להיות פתוחות ועליו להשתמש באצבעות כאמצעי עזר. תרגיל אחר מתבצע בשכיבה על הגב, ונועד לחיזוק שרירי הרגליים על ידי התנגדות. יש לכופף את הרגליים, להצמיד אותם ולתת לתינוק ליישר אותם. עוד תרגיל מומלץ עבור מזרן פעילות לתינוק הוא כפיפת רגל אחת הצידה כאשר התינוק שוכב על הבטן, והעברת משקל גופו אל היד הנגדית. ניתן לעודד אותו להושיט את ידו השנייה קדימה אל עבר צעצוע ולאחר מכן לבצע פעולה זהה באלכסון.  
 

לסיכום, תרגילי כושר לתינוקות על מזרני פעילות הם חלק חשוב בהתפתחות היכולות המוטוריות של הילד. תרגילים אלו משפרים גם את הדינאמיקה בין ההורים לילדים ומבטיחים שעות רבות של הנאה. 

  • aden & anais
  • Lucky
  • Zhaos
  • Proby
loading