מידות לבגדי תינוקות

מידות לבגדי תינוקות

איך להתמצא במידות בגדי התינוק ?

תינוקות גדלים בשבועות ובחודשים הראשונים לחייהם בקצב קבוע, מה שמחייב להיערך לכך, בין השאר, ואולי בעיקר- מבחינת הביגוד.

כשתינוק בא בשעה טובה ובמזל טוב לעולם, בשבועיים הראשונים לחייו מתאימה לו מידה NB ( ניו בורן). הבגדים הראשונים במידה הראשונה היא מפגשו הראשון של התינוק עם הכסות העוטפת ומחבקת אותו. זו שכבת המגן המעניקה לו מגע ראשון שלו עם עולם הבדים והבגדים.

מידה 0-3

בשבועיים הבאים לחייו, עד מלאות לו חודש ימים, כשהתינוק צובר שומן בגוף וברגליים, יש להלבישו במידה  0 -3 כמספר החודשים שבהם עשויה להתאים לו מידה זו.

בין 3-6 חודשים

הואיל וקצב הגידול של תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם אחיד, הצפי הוא שעד שתמלא לתינוק חצי שנה ממדי גופו יתאימו למידה המתאימה לתינוקות מגיל שלושה עד גיל שישה חודשים. ייתכנו חריגות קטנות פה ושם אבל המידה המיועדת לגיל שלוש- שש נלקחות בחשבון גם חריגות זעירות בגודל הממוצע.  מידה המיועדת לגילאים אלה ודאי עשויה להתאים גם לתינוקך.
 

  small medium large x large
גיל 0-6 חודשים 6-12 חודשים 12-18 חודשים 18-24 חודשים
משקל 4-8 ק"ג 7-11 ק"ג 10-13 ק"ג 12-16 ס"מ
גובה 58-71 ס"מ 66-79 ס"מ 76-86 ס"מ 89-97 ס"מ

מתי מתבצע המעבר למידה 6 -12?

החל מגיל חצי שנה נוצרים, כצפוי, פערים בין מידות הגוף של תינוקות, לכן "מקדם הביטחון" של מידת הבגדים גדל ועמו טווח הזמן- משלושה חודשים לחצי שנה. ואכן, מגיל חצי שנה מתאימים לתינוקות בגדים המיוצרים במידה 6- 12. אף שקצב הגידול בטווח זמן זה הוא איטי יותר, זה שלב בגדילתו ובהתפתחותו שבו הוא צורך כמות גדולה יותר של בגדים. רצוי ומומלץ להיערך בהתאם.

חשוב לציין, כי אך שתינוק עובר ממידה למידה, בשלבים הראשוניים של לבוש במידה גדולה יותר עדיין עשויים להתאים לו גם הבגדים מהמידה הקודמת. יש טעם והיגיון בשמירה עליהם ויש לשימוש בהם גם מרכיב של חיסכון כספי. בכל מקרה, במידה שמידת הבגדים גדולה יותר, אין בכך כל נזק. התינוק לא יילך לאיבוד בבגד שגדול על מידותיו והוא אף עשוי להרגיש בו נוח.


המידה מגיל שנה עד שנה וחצי ( 12-18 )

עם הגעת התינוק לגיל שנה- מזל טוב!- ייתכן כי עדיין מתאימה לו מידה 6- 12 אבל היות שקצב הגדילה שלו יימשך כסדרו, הוא ודאי יזדקק למידה זו. תיתכן אי-סימטריה בגוף וממילא במידות הביגוד: לדוגמה, לתינוק "עבה"- במירכאות ובלעדיהן, שמנמן, עשויה להתאים מידה 12- 18 ברגליות בעוד בחולצות תידרש כבר מידה אחת יותר גדולה 18 -24. אם  זה הגודל הנתון, אל תהססי לרכוש עבורו מידה זו.

על אף הצפי למעבר סדיר בין המידות על פי הגיל ייתכנו, כמובן, הבדלים וחריגות. חשוב להיות ערניים וגמישים ולהלביש את התינוק בבגדים שיהיו לו נוחים, יאפשרו לו חופש תנועה בתוך הבגד ועמו. המידות מתאימות לממוצע. כמו כן ייתכנו בהחלט הבדלים בין המידות של יצרנים שונים. על מנת לאפשר לכם קניית בגדי תינוקות נוחה לתינוקכם מצורפת כאן, לנוחותכם, טבלת גילים ומידות של היצרן, שבה מותאמות המידות השונות של הבגדים לממוצע המשקל והגובה של תינוקות בגילאים שבהם הם זוחלם ומתחילים לעשות עת צעדיהם הראשונים בעולם.

  • aden & anais
  • Lucky
  • Zhaos
  • Proby
loading