חדשות ועדכונים

הירשמו לניוזלטר שלנו

חנוך התינוק לפי דרכו

איך לעודד תינוק להתהפך ולזחול?

למרות שניתן למדוד את התפתחות התינוק על פי פרמטרים אוניברסליים וסטטיסטיים, כל תינוק מתפתח בקצב שלו. עם זאת אנו כן יכולים לתרום להתפתחות שלו ולעודד אותה בדרכים שונות ומגוונות.

בשלבי חיים הראשונים, תינוקות נולדים ללא שליטה על איברי גופם, אך אט אט הם לומדים כיצד לשלוט בשרירים שלהם ואף לחזק אותם, כדי לבצע פעולות מורכבות ומאתגרות פיזית כמו התהפכות או זחילה. ולמרות שהתינוקות צריכים להיות בשלים כדי לבצע כאלו פעולות מוטוריות מסוג אלו, אנו ללא ספק יכולים לעודד אותם ולעזור להם ללמוד עוד ועוד על היכולות שלהם, להכיר את סביבתם ולעשות את צעדיהם הראשונים בעולם. לכן אם גם ברצונכם לעודד את התינוקות שלכם להתהפך או לזחול, ולעשות זאת באופן מודע, לפניכם כמה טיפים בנושא.

לפני שמתחילים – מתי הזמן "הנכון" להתהפך ולזחול?

באופן כללי, תינוקכם יתחיל להתהפך מהבטן לגב בסביבות גיל ארבעה חודשים, כאשר את ההתהפכות ההפוכה, מהגב לבטן, ילמד בשלב מאוחר יותר גיל חמישה – שישה חודשים. הסיבה לכך היא כי על מנת לעשות זאת עליו לחזק את שרירי פלג גופו העליון. לפני שילמד כיצד להתהפך באופן נשלט יעשה זאת בצורה בלתי מודעת ומעט יותר מסורבלת. אותו האמור לגבי זחילה. על פי רוב תינוקות מתחילים לזחול בטווח הנע בין גיל חצי שנה לעשרה חודשים כאשר זה המקום לציין, כי מדובר במשימה לא פשוטה. 

כאן אתם נכנסים לתמונה ובאפשרותכם לתרגל עמו את המיומנויות החדשות בעזרת השלבים הבאים:

תרגילים לעידוד התהפכות:

כוחו של משחק

אחת הדרכים לעודד את ילדיכם להתהפך מצד לצד היא באמצעות הצבת גירוי. הציבו משחק אטרקטיבי ואהוב מעליו או לצדו. התינוק אשר ינסה להגיע אל החפץ ילמד לאזן את שיווי משקלו של הגוף ולעשות בו שימוש נכון.
תרגול מוביל לשלמות

ישנם תרגילים אותם ניתן לבצע כדי לעודד תינוק להתהפך – אחד מהם הוא נדנוד התינוק מצד לצד בעדינות כשהוא שוכב על גבו ותוך שאוחזים בידיו וברגליו. תרגיל נוסף שניתן לעשות הוא להשכיב את התינוק על הצד תוך שמקרבים את הידיים והזרועות למרכז הגוף ולהציב מולו משחק.

תרגילים לעידוד זחילה:

השכיבו את התינוק על הבטן

יש לזכור שפעולה כמו זחילה דורשת מהתינוק הפעלת מאמץ פיזי אדיר לכן דרוש תרגול וחיזוק של השרירים. השכיבו את התינוק על הבטן כל יום, גם אם הוא אינו אוהב זאת ובכך תעזרו לו לחזק את חגורת הכתפיים ולעזור לו להתחיל לזחול. כדי לגרום לו להתעניין, ניתן להשכיב אותו על משטח פעילות צבעוני וייחודי שיגרה אותו.

המרחב פנוי?

כאשר המרחב עמוס ורווי התינוק יישאר במקומו. אם אתם רוצים לעודד זחילה, פנו את המרחב בו הוא נמצא כאשר אתם יכולים להציב לפניו צעצוע אחד כמו כדור לדוגמה. כדור הזז למגע היד, יגרה את התינוק לשעוט קדימה ולהתחיל לזחול כדי להשיג את המטרה.

נסכם ונאמר כי בעזרת תרגול נכון תוכלו לעודד את תינוקכם להתהפך ולזחול. עם זאת מומלץ בטרם עת לפנות לקבלת ייעוץ בנושא על מנת ללמוד כיצד לבצע את התרגילים על הצד הטוב ביותר.

  • aden & anais
  • Lucky
  • Zhaos
  • Proby
loading